نخستین بانک اطلاعات فرهنگ وادبیات کودکان راه اندازی می‌شود

نخستین بانک اطلاعات فرهنگ وادبیات کودکان راه اندازی می‌شود

ایرانک بانک، نخستین بانک اطلاعات فرهنگ وادبیات کودکان است که روز ٢١ آبان ماه در مراسمی ویژه در تالار بتهوون خانه ی هنرمندان ایران راه اندازی می شود.

خبرگزاری میراث فرهنگی_ کتاب_ نخستین بانک اطلاعات فرهنگ وادبیات کودکان با عنوان ایرانک بانک روز ٢١ آبان ماه در مراسمی ویژه در تالار بتهوون خانه ی هنرمندان ایران راه اندازی می شود.

ایرانک بانک نخستین بانک اطلاعاتی در ایران است که اطلاعات کامل و گسترده ای را درباره زندگی، آموزش و پرورش، بهداشت، هنر و ادبیات کودکان ایرانی در دسترس همگان قرار می دهد.

بانک اطلاعات فرهنگ و ادبیات کودکان ایران در پی یافته های اطلاعاتی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پایه گذاری شده است. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، پس از یک دهه پژوهش گسترده و پیوسته درباره تاریخ فرهنگ وادبیات کودکان ایران، دهها هزار سند و یافته در حوزه های گوناگون زندگی کودکان ونوجوانان ایرانی گردآوری کرده است. گروه پژوهش موسسه، برپایه ی این داده های گسترده کتاب مرجع ده جلدی تاریخ ادبیات کودکان ایران را پدید آورده که تاکنون٧ جلد آن منتشر شده است.

گفتنی است موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در آستانه ی پایان گرفتن این طرح پژوهشی بزرگ وملی با پایه گذاری ایرانک بانک بر آن شده است که این اطلاعات گسترده درباره ی کودک ایرانی را به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس علاقه مندان در سراسر جهان بگذارد.

این بانک گامی تازه در پیوند فرهنگ و ادبیات کودکان ایران با عصر دیجیتال سازی یا عصر ارتباطات و اطلاعات است. عصری که بزرگترین سرمایه و دارایی در آن ، اطلاعات است که به گونه ای انبوه و آسان در دسترس همگان قرار می گیرد.

مراسم راه اندازی و معرفی بانک اطلاعات ادبیات کودکان ایران روز ٢١ آبان ماه از ساعت ١٦ الی ١٩ در تالار بتهوون خانه ی هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

کمال صادقی

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان