اهدایی‌های خانواده‌های ارمنی به موزه کودکی

اهدایی‌های خانواده‌های ارمنی به موزه کودکی

آرسینه ماردیروسیان از همکاران و پشتیبانان اصلی موزه کودکی که تا کنون بیش از صدها شی ارزشمند به موزه تاریخ فرهنگ کودکی اهدا کرده‌اند و نقشی تاثیرگذار در شکل‌گیری این موزه داشته، روز گذشته با اهدای مجموعه‌ای ارزشمند از طرف خود و دیگر ارمنیان بر غنای محتوای موزه کودکی افزودند.

این مجموعه شامل مدال‌های سه مدرسه قدیمی ارمنی، مدال‌های فرهنگی، مجموعه کارت پستال و سوت سوتک گلی است از طرف آرسینه ماردیروسیان و همچنین مجموعه‌ای زیبا از عروسک‌های اسباب‌بازی با پوشش ملی کشورهای اروپایی، عروسک‌های باربی و عروسک‌های تزیینی ملل است از طرف سلین هاکوپیان- خانم هاکوپیان پیش از این نیز با اهدای مجموعه اسباب‌بازی‌های دوران کودکی خود به موزه کمک کرده بودند.

همچنین کارمن قوندیان متولد ۱۹۵۱ آبادان که قصد مهاجرت از ایران را دارند مایل بودند پیش از رفتن بخشی از اشیای دوران کودکی خود و اشیا متعلق به ماریتا قوندیان متولد ۱۹۵۹ آبادان؛ کارلا کایزاکیان متولد ۱۹۷۷ تهران و سارا بالال متولد ۱۹۸۲ تهران را که پیش از این از ایران مهاجرت کرده‌اند و نزد ایشان به امانت بود، به موزه تاریخ فرهنگ کودکی اهدا کنند. این مجموعه شامل: پوشاک کودکان، عروسک، بازی های صفحه‌ایی و نوشت‌افزار است.

بسیار خرسندیم که این دوستان به موزه تاریخ فرهنگی کودکی اطمینان کردند تا بخشی از میراث کودکی، کودک ایرانی را برای حفظ و نگهداری به ما بسپارند. این مجموعه پس از مستندسازی روی سایت موزه مجازی تاریخ فرهنگ کودکی(ایرانک) به نشانی iranak.org قرار خواهد گرفت. امیدواریم در آینده نزدیک با برپایی موزه کودکی تمامی علاقمندان به این حوزه موضوعی و کودکان و نوجوانان بتوانند این مجموعه و دیگر مجموعه های گردآوری شده توسط موسسه را از نزدیک بازدید کنند.

 

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان