کتاب فراتر از یک رویا، هدیه ای در پشتیبانی از برنامه با من بخوان

کتاب فراتر از یک رویا

«فراتر از یک رویا» عنوان کتابی تصویری است از جف آرتس نویسنده ی بلژیکی و ماریت تورن کوئیست، تصویرگرهلندی- سوئدی، وترجمه زهره قایینی که موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به تازگی آن را منتشر کرده است. جف آرتس و ماریت تورن کوئیست حق چاپ این کتاب را به برنامه ی با من بخوان اهدا کرده اند.

داستان «فراتر از یک رویا» اثری است زیبا که مرگ یکی از اعضای خانواده را از زاویه دید یک کودک روایت می کند. پیش از این یوتا باوئر نویسنده و تصویرگر آلمانی حق چاپ مجموعه کتاب های مقوایی «اِما» و ماریت تورن کوئیست و خانواده ی آسترید لیندگرن حق چاپ داستان پرنده قرمز را به برنامه ی با من بخوان اهدا کرده بودند.

داستان درباره پسربچه‌ای است که پیش از به دنیا آمدن‌اش، خواهر بزرگ‌ترش را از دست داده است. تصویر او در همه‌جا هست و یادش فضای خانه را پرکرده است. اگر چه پسرک نمی‌تواند او را به زندگی بازگرداند، در تخیل‌اش با او به گردش می‌رود، با او حرف می‌زند، بازی می‌کند و دوباره با او به خانه باز می‌گردد و پس از این سفر تخیل برانگیز احساس می‌کند زندگی که رنگ خاکستری و سردی در خانه آن‌ها داشت، رنگین و گرم می‌شود.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که نزدیک به پنج سال است برنامه ی ترویج کتابخوانی با من بخوان را با شعار «همه ی کودکان حق دارند کتاب های باکیفیت بخوانند»، برای کودکان محروم اجرا می کند، انتشار کتاب های باکیفیت را در دستور کار خود دارد تا نقش خود را در تولید کتاب های باکیفیت ایفا کند.

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان