کتاب جزیره شادی برنده جایزه بهترین کتاب تصویری بلژیک و هلند در ایران منتشر شد

کتاب جزیره شادی برنده جایزه بهترین کتاب تصویری بلژیک و هلند در ایران منتشر شد

انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک)، کتاب «جزیره شادی» اثر ماریت تورن‌کویست، تصویرگر برجسته سوئدی –هلندی را با ترجمه محمدهادی محمدی منتشر کرد.

کتاب «جزیره شادی» داستان دخترکی را روایت می‌کند که به دنبال یافتن شادی است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ به سبب متن فلسفی و شاعرانه و کیفیت بالای تعامل متن و تصویرش، برنده جایزه بهترین کتاب تصویری بلژیک و هلند شد.

ماریت تورن کویست حق انتشار این کتاب را در ایران به انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و برنامه «با من بخوان» پیشکش کرده‌ است. ترجمه این کتاب به خواست او به محمدهادی محمدی از نویسندگان برجسته ادبیات کودکان ایران سپرده شد تا ادبیت متن اصلی در ترجمه آن نیز حفظ شود.
این تصویرگر برجسته سوئدی –هلندی یکی از پشتیبانان برنامه «با من بخوان» است و افزون بر کتاب «جزیره شادی»، حق چاپ کتاب‌های «پرنده قرمز»، «فراتر از یک رویا» و «پیکو، جادوگر کوچک» در ایران را نیز به این برنامه اهدا کرده است.
او همچنین مدیریت هنری پروژه بین‌فرهنگی تولید کتاب‌های تصویری باکیفیت برای برنامه با من بخوان برعهده دارد. به انتشار سه کتاب «هفت اسب هفت رنگ» با تصویرگری نوشین صفاخو، «دیو سیاه و موش سفید» با تصویرگری کیوان اکبری و «هویج پالتوپوش» با تصویرگری مهسا منصوری حاصل این همکاری است.

علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر و خرید کتاب «جزیره شادی» و دیگر آثار ماریت تورن کویست می‌توانند با شماره ۸۸۵۵۳۵۲۸-۲۱ تماس بگیرند یا به سایت کتاب هدهد به نشانی www.hodhod.com مراجعه کنند.
همچنین برای خرید حضوری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه ۹ تا ۱۲ به فروشگاه کتاب هدهد به نشانی تهران، خیابان اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان وفاکیش توحیدی (بیست‌وسوم)، کوی شایان، پلاک ۲۶، در سمت چپ مراجعه کنند.

 

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان