نمایشگاه «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» برگزار می‌شود

نمایشگاه «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» برگزار می‌شود

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری انجمن تصویرگران ایران نمایشگاهی با عنوان «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه، آثاری از ماریت تورن‌کویست، تصویرگر هلندی سوئدی، به همراه آثار گروهی از تصویرگران ایرانی شامل نوشین صفاخو، مهسا منصوری و کیوان اکبری به نمایش درخواهد آمد.

نمایشگاه «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی»، دربرگیرنده تصویرهای مجموعه کتاب‌های پروژه بین‌فرهنگی تولید کتاب‌های تصویری باکیفیت برای برنامه «با من بخوان» است. این پروژه از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده و طی سه سال کارِ پیوسته، تاکنون سه کتاب «دیو سیاه و موش سفید»، «هویج پالتوپوش» و «هفت اسب هفت رنگ» از این مجموعه منتشر شده است که در نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد. در این پروژه تصویرگران ایرانی با نظارت ماریت تورن کویست کار تصویرگری کتاب را انجام داده‌اند. پروژه یاد شده برای برنامه «با من بخوان» و با هدف تولید و نشر کتاب‌های تصویری باکیفیت شکل گرفته است.

تصویرهای سه کتاب «فراتر از یک رویا»، «پرنده قرمز» و «پیکو، جادوگر کوچک» نیز آثای به تصویرگری‌ ماریت تورن‌کویست است که در این نمایشگاه نمایش داده خواهد شد. گفتنی است حق انتشار هر سه اثر در ایران و به زبان فارسی، پیش‌تر از سوی تصویرگر و نویسنده هر اثر، به برنامه «با من بخوان» اهدا شده است.

آیین گشایش نمایشگاه «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» با حضور ماریت تورن‌کویست و تصویرگران ایرانی، عصر جمعه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۴ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند. (گالری شنبه‌ها تعطیل است)

مکان برپایی: تهران، خیابان ایرانشهر، بوستان هنرمندان، خانه هنرمندان ایران، گالری نامی

برنامه سخنرانی ماریت تورن‌کویست

در حاشیه این نمایشگاه، عصر جمعه ۳۱ فروردین‌ماه نیز ماریت تورن‌کویست به سخنرانی با عنوان «گفت‌وگوی دو جهان متفاوت» خواهد پرداخت. مراسم سخنرانی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. حضور برای عموم علاقه‌مندان در این مراسم آزاد خواهد بود.

 

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان