مجوز مجموعه داری برای مجموعه موزه تاریخ فرهنگ کودکی

مجوز مجموعه داری برای مجموعه موزه تاریخ فرهنگ کودکی

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با اعلام موجودی آرشیو پژوهشی- تاریخی خود به اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موفق به دریافت مجوز مجموعه داری شد.

این مجموعه با بیش از ۲۰ هزار رکورد اطلاعاتی مربوط به دوره مشروطه تا اول دهه ۱۳۶۰ شامل: کتاب های کودکان(سنگی، سربی، چاپی)، نشریه های کودکان، اسناد(نامه ها، دستنوشته ها، تصدیق نامه، گزارش، جزوه، کاتالوگ)، مواد دیداری- شنیداری(عکس، فیلم، صفحه گرامافون، نوارکاست)، اشیا موزه ایی(اسباب بازی، پوشاک، افزارهای زندگی، افزارهای آموزش و پرورش، زیوآلات، ...) است.

تا کنون این اشیا که مجموعه دستاوردهای پژوهشی ۱۷ سال فعالیت موسسه است در ۱۵ نمایشگاه- موزه موقت تاریخ فرهنگ کودکی در تهران، اصفهان، قزوین و ژاپن با مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای پژوهشگران، کودکان و نوجوانان و تمامی علاقمندان به موضوع دوره کودکی به نمایش گذارده شده است.

موسسه تلاش دارد با پیدا کردن فضایی مناسب برای راه اندازه موزه دائمی تاریخ فرهنگ کودکی در قالب برنامه ها و فعالیت های آموزشی- پژوهشی و تفریحی این مجموعه نفیس و منحصر به فرد در حوزه تاریخ فرهنگ و ادبیات کودکان و نوجوانان ایران را به نمایش بگذارد. تا پیش از تحقق این هدف این اشیا از طریق پایگاه ایرانک در دوبخش پایگاه داده ها و موزه مجازی در دسترس علاقمندان است.

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان