دو کتاب از انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به فهرست کوتاه جایزه نامی ۲۰۱۹ راه یافت

دو کتاب از انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به فهرست کوتاه جایزه نامی ۲۰۱۹ راه یافت

نوشین صفاخو با کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» و امیر شعبانی‌پور با کتاب «چشمه و ماه»، از انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، به فهرست کوتاه جایزه نامی ۲۰۱۹ راه یافتند.

کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» نوشته محمدهادی محمدی، از مجموعه کتاب‌های پروژه بین‌فرهنگی تولید کتاب‌های تصویری باکیفیت برای برنامه «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است. در این پروژه تصویرگران ایرانی زیر نظر ماریت تورن کویست، تصویرگر برجسته‌ هلندی ـ سوئدی کار می‌کنند.

کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» که تابستان ۱۳۹۷ منتشر شده است، داستان دخترکی است که «پاهایش توان حرکت ندارند اما در رویاهای‌اش سفر می‌کند و تجربه می‌اندوزد». این کتاب به زبان هلندی نیز ترجمه و توسط یکی از ناشران مطرح و خوش‌نام کتاب‌های کودک هلند منتشر و از سوی منتقدان ستایش شده است.

کتاب «چشمه و ماه» یکی از سه‌گانه‌ محمدهادی محمدی و امیرشعبانی‌پور است که موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در دست انتشار دارد. این سه‌گانه بازآفرینی مدرنی است از سه حکایت‌ مثنوی معنوی مولانا. تصویرگری جلد اول این سه‌گانه که با نام «طوطی و بقال» به تازگی منتشر شده، جایزه سوم نامی ۲۰۱۷ و دیپلم افتخار جایزه بلونیا ۲۰۱۸ را دریافت کرده است.

امسال در کل ۱۸۴۴ تصویرگر از ۹۸ کشور آثارشان را برای این جایزه ارسال کردند که از این بین ۱۰۶ نفر از ۴۲ کشور به مرحله نهایی راه یافتند و آثارشان در کاتالوگ ۲۰۱۹ این مسابقه منتشر خواهد شد. از ایران علاوه بر نوشین صفاخو و امیر شعبانی‌پور، سه تصویرگر دیگر به نام‌های حسن عامه کن، هدا حدادی و میترا عبداللهی هم به فهرست کوتاه راه پیدا کرده‌اند. 

 

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان