در هفته کتاب و کتابخوانی

در هفته کتاب و کتابخوانی

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه های گوناکونی در مراکز و آموزشگاه های گوناگون برنامه ریزی کرده است تا بتواند به سهم خود گامی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان کودکان و نوجوانان داشته باشد.
روز شنبه ٢١ آبان به دعوت سازمان دانش آموزی ناحیه ٣ کرج، همکاران موسسه با تشکیل نمایشگاه کتابی از مجموعه کتاب های تاریخ ادبیات کودکان (٧ جلد)، فارسی آموز ادبی، واژه نامه چیستانی، کتاب های تصویری دویدم و دویدم و افسانه درخت آسوریک، توانستند درباره راه های آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ و ادب گذشته و همچنین آموزش خلاق کودک محور با فرهنگیان و علاقمندان سخن گویند.
روز دوشنبه ٢٣ آبان همکاران موسسه در دبستان شهید جاوید منطقه ٨ تهران در دو شیفت صبح و بعدازظهر برای نزدیک به ٨٠٠ دانش آموز دوره ابتدایی قصه گفتند و داستان خواندند. همچنین برای آشنایی آموزگاران و والدین نمایشگاهی از کتاب‌های تاریخ و مجموعه کتاب‌های آموزش خلاق کودک محور، ترتیب دادند.
چهارشنبه ٢٥ آبان و پنج‌شنبه ٢٦ آبان نیز قرار است همکاران موسسه برنامه‌های مشابهی در دبستان راضیه شاهد با ٤٥٠ دانش‌آموز و راهنمایی طلوع اسلام با ٤٥٠ دانش‌آموز در منطقه ٨ تهران برگزار کردند. در مدرسه راهنمایی طلوع اسلام همکاران موسسه در کلاس‌های درس حضور یافتند و بخش‌هایی از تاریخ را با دانش‌آموزان سهیم شدند.

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان