ثمینه باغچه بان مهمان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

ثمینه باغچه بان مهمان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

 سه شنبه ۱۶ فروردین، ثمینه باغچه بان مهمان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بود. 

 در این دیدار، خانم باغچه بان، از کارهای تازه‌اش برای همکاران موسسه سخن گفت. از کتابی با تصاویری از مینیاتور ایرانی که با متل‌ها و لالایی‌های زیبایی همراه شده است. در این کتاب، بخش‌های زیبایی از چندین مینیاتور ایرانی برگزیده شده و خانم باغچه بان بر روی آن‌ها طرح‌های تزیینی کلاژ کرده اند. کتاب با نام "آهو شد و صحرا رفت" اکنون در انتشارات نظر در دست چاپ است. 

ثمینه باغچه بان، مقاله ای با موضوع مدرسه خانگی برای کتابک ترجمه کرده و همراه آورده بودند. این مقاله‌ها را مریم پیرنظر دختر خانم باغچه بان از تجربه آموزش به فرزندش در خانه نوشته و به زودی در دسترس مخاطبان کتابک قرار می‌گیرد. ساعتی دیگر از دیدار به گفت و گوهای صمیمی سپری شد. ثمینه باغچه بان با تصویری از پدر فرهیخته شان جبار باغچه بان که بر دیوار موسسه آویخته بود، عکسی به یادگار گرفتند و همکاران موسسه هم با خانم باغچه بان عکس یادگاری گرفتند. 

ثمینه باغچه بان هم چنین در روز شنبه ٢٠ فروردین در خانه کتابدار کودک و نوجوان، درباره کتاب روشنگر تاریکی ها برای اعضای خانه کتابدار و دوست داران جبار باغچه بان و کودکان ایران سخن گفت. گزارش این دیدار را در کتابک بخوانید.

 

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان