ادبیات کودکان پلی میان ملت ها

ادبیات کودکان پلی میان ملت ها

گردهمایی « ادبیات کودکان پلی میان ملت ها» از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ می سال ۲۰۰۹ ( برابر با ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت) از سوی  دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY در شهر بیگا Biga ترکیه برگزار شد.
در این گرد همایی نویسندگان و کارشناسان ادبیات کودکان از کشورهای ایران، ‌افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و ترکیه به همراه پتسی الدنا رئیس هیئت مدیره و لیز پیج مدیر اجرایی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) شرکت داشتند. هدف از برگزاری این نشست گفت و گو درباره شکل گیری و پیشرفت ادبیات کودکان در کشورهایی مانند افغانستان و تاجیکستان بود. در حقیقت برگزاری این گردهمایی نتیجه مطالعه و بررسی های هیئت مدیره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان بود که برگزاری نشست های منطقه ای را برای داد و ستد اطلاعات و شناخت کارشناسان ادبیات کشورهای منطقه از یکدیگر و یافتن  راهکاری مناسب برای توسعه ادبیات کودکان در آن منطقه ضروری می داند.
از ایران  نوش آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک، زهره قایینی عضو هیئت مدیره IBBYو رئیس هیئت داوران جایزه هانس کریستین آندرسن،  منیر همایونی سرپرست کانون فرهنگی توسعه کتابخانه های روستایی،‌ محمدهادی محمدی نویسنده ‌و کارشناس ادبیات کودکان، ‌افسانه اشرفی کارشناس دفتر پناهندگان سازمان ملل UNHCR و مشاور و همکار در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و فرزانه اخوت ویراستار و کارشناس فرهنگنامه در این گردهمایی شرکت داشتند.
بیشتر بدانیم

 

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان