کتابداران سوئدی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات دیدار کردند

کتابداران سوئدی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات دیدار کردند

 اینگرید کالستروم و پیا کرونهلم از کتابداران کودک و نوجوان سوئد، روز سه شنبه ۱۲ مهر  در بازدیدشان از ایران از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان دیدار کردند. 

این دو کتابدار، عضو هیئت مدیره شاخه ملی سوئد در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان هستند. آن ها در این دیدار با مجموعه فعالیت ها و پروژه های موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان آشنا شدند. پروژه هایی مانند ایرانک با دو بخش پایگاه داده های فرهنگ و ادبیات کودکان و موزه مجازی فرهنگ و ادبیات کودکان، کتابک، طرح مطالعات کودکی و پروژه آموزش خلاق موسسه. 

مهمانان سوئدی، از حجم فعالیت های جاری در موسسه و کیفیت پروژه ها شگفت زده شدند و آن را ستایش کردند. آن ها همچنین در مراسم گشایش نمایشگاه – موزه احوال کودکی، فرهنگ و آموزش و پرورش کودکان ایران شرکت کردند. 

اینگرید کالستروم، در کتابخانه عمومی استکهلم فعالیت می کند و از سال ۲۰۰۳ رئیس هیئت داوران جایزه "کتاب کودکان" در انجمن کتابخانه های سوئدی است. او از سال ۲۰۰۹ عضو کمیته دائمی ایفلا در بخش کتابخانه های کودک و نوجوان است. پیا کرونهلم نیز سال ها در کتابخانه های مدارس به عنوان کتابدار کودک و نوجوان فعال بوده است. 

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان