٦٠ سال تلاش برای آموزش ناشنوایان

در ادامه کار بر روی پروژه پژوهشی زندگی جبار باغچه‌بان و دستاوردهای او در زمینه آموزش ناشنوایان، روز چهارشنبه ٢٢ آبان ماه، ماندانا رضوی‌زاده از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در مراسمی که به مناسبت شصت ساله شدن تلاش‌های سازمانی ناشنوایان در ایران در محل موسسه فرهنگی ورزشی آبفای تهران برگزارمی‌شد، شرکت کرد. این مراسم به همت خانواده رضاقلی شهیدی از کهن‌سال‌ترین شاگردان جبار باغچه‌‌بان و به مدیریت شیدا شهیدی برگزار شد ه بود.

جمع قابل توجهی از ناشنوایان و فعالان سازمان‌های ناشنوایان در این مراسم شرکت داشتند. محور اصلی برنامه معرفی پیشینه سازمان‌های ناشنوایان و بنیانگزاران آن بود.

در طول این برنامه نمایندگان سازمان‌های فعال ناشنوایان به معرفی فعالیت‌های خود پرداختند.

با اجرای نمایشی به زبان اشاره به دشواری‌های زندگی اجتماعی ناشنوایان و چگونگی شکل‌گیری نخستین سازمان غیردولتی ناشنوایان، کانون کرولال‌های ایران، به کوشش رضاقلی شهیدی و با حمایت جبارباغچه‌بان پرداخته شد.

در پایان برنامه فدراسیون ورزشی ناشنوایان، کانون ناشنوایان ایران (کانون کرولال‌های ایران)، انجمن خانواده ناشنوایان ایران و شورای جوانان کانون نانوایان ایران از نخستین بنیانگزار سازمان‌های ناشنوا رضا قلی شهیدی قدردانی کردند. رضاقلی شهیدی انجمن‌های ناشنوا را به تحکیم روابط فرا خواند و از آن‌ها با اهدای لوح قدردانی کرد.

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان