نگاهی به فعالیت‌های با من بخوان در تابستانی که گذشت

نگاهی به فعالیت‌های با من بخوان در تابستانی که گذشت

 فصل تابستان برای با من بخوان فصلی پر از تلاش و فعالیت بود.

یکی از مهم‌ترین رویدادهای این برنامه پیوستن ۸۵۰ کودک از روستاهای دو شهرستان قائنات و نهبندان است که با تلاش‌های فراوان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان وهمکاری جامعه یاوری کلید آن با برگزاری نخستین کارگاه در تیر ماه برای مربیان زده شد. برنامه با من بخوان در جنوب خراسان از جمله طرح‌هایی است که دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در چارچوب پروژه‌های «کودکان در بحران» مورد تایید و پشتیبانی قرار داده است.

فعالیت دیگر برگزاری کارگاهی در دیزج کردستان با همکاری انجمن حامی برای آموزش به کتابداران روستایی و فعال کردن این کتابخانه بود. دراین کارگاه کتابداران با راه‌های فعال کردن یک کتابخانه، روش‌های بلند خوانی و علاقه مند کردن کودکان به کتاب، آموزش خلاق به آن‌ها آشنا شدند.

همزمان با برگزاری نمایشگاه موزه کودکی در قزوین، «با من بخوان» فرصتی یافت تا به علاقه مندان معرفی شود. مربیان مهد کودک‌ها، کتابداران، خانواده‌ها و آموزگاران با علاقه فروان در مورد طرح و چگونگی اجرای آن پرسش‌هایی را مطرح کردند و تعدادی نیز خواستار پیوستن به طرح شدند.

نگاهی به فعالیت‌های با من بخوان در تابستانی که گذشت

از دیگر رخدادها در تابستان، برگزاری کارگاه‌هایی برای کتابداران و مربیان کتابخانه محله ای بامبوک در محله پامنار تهران بود که با هدف ترویج کتابخوانی و دسترسی آسان کودکان به کتاب‌های با کیفیت فعالیت خود را آغاز کرد.
ارسال کتابهای با کیفیت و ارسال کیسه‌های کتاب + فعالیت برای نزدیک به ۱۰۰ کودک ونوجوان در ۴ گروه سنی به کتابخانه روستایی اشنویه به یاد دکتر شهلا فرجاد از از دیگر فعالیت‌های با من بخوان در شهریور ماه بود. این کتابخانه در کانون فرهنگی فخر رازی که پیش از این از سوی انجمن حامی تجهیز و بازگشایی شده بود بر پا شده است.

از دیگر اتفاق‌های خوب برای با من بخوان در تابستان تلاش‌هایی بود که پس از نشست‌ها و رایزنی‌های زیاد با بیمارستان محک انجام شد و سرانجام ۴۰۰ کودک سرطانی تحت پوشش با من بخوان قرار گرفتند و تا کنون ۳ کارگاه که برای آموزش به مربیان و داوطلبان کتابخوانی در این بیمارستان برگزار شده است که مورد استقبال بسیار مربیان و کودکان و همچنین خانواده‌های کودکان بیمارقرار گرفته است.

گزارش‌های رسیده از مروجان کتابخوانی مرکز شوش در تابستان، از استقبال کودکان این مرکز از ادامه نشست‌های کتابخوانی خبر می‌دهد که به گفته آن‌ها طرح با من بخوان تاثیر مهمی در رشد شناختی و دیداری آن‌ها داشته است.

با من بخوان امیدوار است بتواند با تلاش‌های خود همچون تابستان امسال گام‌های بیشتری در جهت علاقه مند کردن کودکان به کتاب و آموزش مربیان و کتابداران بر دارد.

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان