تاريخ ادبيات کودکان ايران در نيشابور و مشهد

تاريخ ادبيات کودکان ايران در نيشابور و مشهد

به فراخوان يکى از خيرين مدرسه‌ساز استان خراسان، شوراى کتاب کودک با همکارى موسسه‌ى پژوهشى تاريخ ادبيات کودکان از ٢٥ تا ٢٧ ارديبهشت ماه در جمع آموزگاران و دانش‌آموزان پيش‌دبستان و دبستان «بهاره سليمى» نيشابور و ىمجتمع المهدى» مشهد حاضر شدند و با معرفى کتاب‌هاى مرجع فرهنگنامه کودکان و نوجوانان و تاريخ ادبيات کودکان ايران درباره‌ى روش‌هاى پژوهش و شيوه‌هاى نگارش و آموزش خلاق سخن گفتند.
از موسسه‌ى پژوهشى تاريخ ادبيات کودکان، عاطفه سليانى، سرپرست بخش آموزش و ترويج اين موسسه در اين برنامه شرکت داشت. سليانى در روز ٢٥ ارديبهشت در جمع شمارى از آموزگاران دبستان بهاره سليمى و دانشجويان سال پايانى دانشسراى تربيت معلم، حضور يافت و پس از معرفى مجموعه‌ى تاريخ ادبيات کودکان، با استفاده از کتاب گام به گام با تاريخ به کار کارگاهى در
زمينه‌ى آشنايى با تاريخ پرداخت.
همچنين در اين روز با ٢٥ نفر از دانش‌آموزان دبستان رفيقيات کارگاهى درباره‌ى آشنا کردن دانش‌آموزان با مجموعه‌ى تاريخ ادبيات کودکان ايران، برگزار کرد.
روز چهارشنبه ٢٦ ارديبهشت، عاطفه سليانى در «مجتمع المهدى» مشهد، شامل: راهنمايى، دبيرستان و هنرستان، در جمع ٤٢ نفر از دانش‌آموزان دوره‌ى راهنمايى در دو جلسه و ٢٥ نفر از دبيران مقطع راهنمايى در يک جلسه، مجموعه‌ى تاريخ ادبيات کودکان و موضوع و درونمايه‌ى اين مجموعه را معرفى کرد و سپس با کتاب گام به گام با تاريخ به کار کارگاهى پرداخت.
روز پنجشنبه ٢٧ ارديبهشت نيز در همين مجتمع آموزشى، با حضور ٢٥ نفر از دبيران دوره‌ى راهنمايى در يک جلسه و ٢٨ نفر از دانش‌آموزان دبيرستان و هنرستان المهدى در دو جلسه، پس از معرفى مجموعه‌ى تاريخ ادبيات کودکان ايران، با کتاب گام به گام با تاريخ کار کارگاهى انجام گرفت. در همه‌ى جلسه‌ها، جزوه‌ى آموزش خلاق کودک‌محور و بروشورها براى آشنايى بيشتر دبيران با چگونگى اين شکل از آموزش، به آن‌ها داده شد.
در کنار جلسه‌هاى آموزشى، نمايشگاه کوچکى برپا بود که کتاب‌هاى فارسى‌آموز ابى ١ و ٢ در آن به همراه ديگر کتاب‌ها به نمايش گذاشته شده بود.
 

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان