بخشی از "موزه آینده فرهنگ و ادبیات کودکان " در دو جعبه آینه به نمایش در آمد!

بخشی از "موزه آینده  فرهنگ و ادبیات کودکان " در دو جعبه آینه به نمایش در آمد!

عصر روز یک شنبه ۲ اسفند، مراسم سالگرد آغاز به کار شورای کتاب کودک در حسینیه ارشاد برگزار شد. در حاشیه این مراسم، بخشی نیز برای ترویج و فروش آثار موسسه های همکار شورا برپا شد و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایران نیز آثار خود را به نمایش گذاشت.
در این روز، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان این فرصت را یافت که در دو جعبه آینه، شماری از اشیای موزه ای و کتاب های قدیمی کودکان را که برای موزه آینده تاریخ ادبیات کودکان گردآوری کرده است ،‌به نمایش در آورد. کتاب های چاپ سنگی و چاپ سربی کودکان و نوجوانان، از دوره مشروطه تا سال ۱۳۵۷، نشریه های کودکان و نوجوانان، صفحه گرامافون و نوار کاست از دهه های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ و اسباب بازی های ایرانی و خارجی، از جمله اجناس به نمایش در آمده در این موزه کوچک موقت بودند.
 هر چند این دو جعبه آینه بخش کوچکی از داشته های موزه ای موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را به نمایش در آورده بود،‌ اما با استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و برخی از بازدیدکنندگان  اهدای برخی از اشیای قدیمی مربوط به دوران کودکی و نوجوانی خود را پیشنهاد کردند.
تاسیس موزه فرهنگ و ادبیات کودکان ایران،‌ از هدف های دیرین موسسه پژوهشی  تاریخ ادبیات کودکان ایران است و بیش از یک دهه است که موسسه بر پایه پژوهش های بنیادی خود به گردآوری سندهای مربوط به زندگی کودکان و نوجوانان می پردازد.
گزارش مراسم چهل و هفتمین سالگرد آغاز به کار شورای کتاب کودک را در کتابک بخوانید.

راهنما

کانال تلگرام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان